ח"כ גפני טוען: קווי תחבורה ציבורית שפועלים בשבת סובלים מחוסר שימוש

    ארי וידר 1 Comment on ח"כ גפני טוען: קווי תחבורה ציבורית שפועלים בשבת סובלים מחוסר שימוש
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוגיית התחבורה הציבורית בשבת בישראל מעסיקה את הציבור הישראלי מזה זמן רב, הניסיון להימנע מתדמית של כפייה דתית, מביא את החכי"ם החרדים להעלות טיעונים סוציאליים ומוסריים בכדי להסביר את התנגדותם לתח"צ בשבת.

    בדיון שנערך אתמול בוועדת הכספים בנושא תקציב משרד התחבורה לשנתיים הקרובות טען גפני כי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת תפגע באפשרויות התעסוקה של הציבור החרדי.

    לדברי ח"כ גפני, הפגיעה באפשרויות התעסוקה של הציבור החרדי תתווסף לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל, שתיגרם כתוצאה מפגיעה באופייה של השבת.

    "ברגע שתורחב הפעלת התחבורה הציבורית בשבת, הציבור הדתי, שהוא ציבור הרבה יותר גדול מזה שנוסע בשבת, ייפגע", אמר יו"ר ועדת הכספים, והסביר כי "יהיו צריכים להפעיל מוסכים ומקומות עבודה בשבת, ולא יקבלו בעיקר חרדים לעבודה".

    בנוסף הוא טען כי יש ביקוש מועט בלבד לשירותי תחבורה ציבורית בימי שבת. "במקומות שהסטטוס-קוו לא פועל ויש תחבורה, יש מיעוט שימוש וקווים נסגרים", אמר והתנגד כמובן להצעה.

    כידוע, בשנים האחרונות עושים רבים מחברי הכנסת החרדים מאמצים להציג את הבעיות החברתיות הכרוכות בסוגיות שונות ולאוו דווקא אלו הדתיות וזאת מתוך הבנה כי על מנת לכבוש את ליבו של הציבור יש צורך לדבר בשפה שהוא מבין ושאליה הוא מתחבר יותר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גפני לא אמר את זה. לקחו את הדברים שלו וסילפו בהודעה לעיתונות החרדית.